LEYLA OPTİK’İN KURUCUSU VE YÖNETİCİSİ OLARAK GÖREV YAPAN LEYLA YILMAZ, OPTİK SEKTÖRÜNDEKİ DENEYİMİ VE VİZYONUYLA MARKAYI BAŞARIYLA YÖNLENDİRİYOR. KENDİSİYLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ BU RÖPORTAJDA, LEYLA OPTİK’İN HİKAYESİNİ, SEKTÖRDEKİ YERİNİ, KADIN İSTİHDAMINA VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLARINA OLAN KATKILARINI VE GELECEK HEDEFLERİNİ KONUŞACAĞIZ.

TÜRKİYE’DE OPTİK ZİNCİR FİRMALARININ YANINDA TÜRK MARKASI OLARAK, KADIN YÖNETİCİ OLARAK YERİMİZİ ALACAĞIZ. BİZ BU ŞEHİRDE TEMELİMİZİ ATTIK, BU MARKA ANKARA’NIN MARKASIDIR.

Her meslekte olduğu gibi bu işin de mutlaka zor tarafları vardır. Sizi zorlayan unsurlar var mı? Varsa nelerdir?

Piyasa şartları ve ekonomik zeminin kaygan oluşu, global sorunlar şu anda her şirkette olduğu gibi bizleri de zaman zaman zorlamıştır. Ancak bunlar geçici ve tüm sektörlerin ortak sorunlarıdır.

Optik sektörünün en büyük sorunu, optik servislerin bilgi ve sağlık temelinden uzaklaşmasıdır. Pazarlama sektöründe hazır ve ekonomik “al git” stilinin ülkemizde uygulanması da dikkat çeken bir durumdur.

Gelişmiş ülkelerde optik mağazaların butik ve bilgi temelli olduğunu görüyoruz. Servis aldığınız ekip eğitimiyle bir göz doktoruna yakın donanımdadır. Tecrübeli yıllarını bu meslekte deneyimlemiş meslektaşlarımızın sayısı azalmıştır. Bu durum, sektörün kalitesini düşürmüştür. Sektörde iyi hizmet, düşük fiyat algısıyla yönetilmektedir. Malzeme kalitesi, hizmet ve bilgi kalitesi arka plana atılmıştır. Bir illüzyon gibi algı değiştirilmiştir. Her şeyden önce gelmesi gereken sağlık, kalite ve hizmet olmalıdır.

Biz meslek hayatına başladığımız yıllarda çırak-usta ilişkisinin önemli olduğunu biliyorduk. Mesleği öğrenmek için, şu an genç meslektaşlarımız eğitimi yeterli görüyor gibi. Ancak bu ruhun gitmesi, yapılan işin sevgi ve emekle yapılmasının biraz önüne geçti. Şimdilerde tekstilden özel aksesuar mağazacılığına kadar, bu mesleğin bir yaşam biçimi olduğu ve bir stil olduğu düşüncesinden uzak kaldık. Halbuki eskiden hepimizin bir tarzı vardı. Bu kültürden uzaklaştırıldık.

Öylesine alınan yakın okuma gözlükleri, geçici kullanılan güneş gözlükleri, yüz uyum seçiminden daimi gözlüklere kadar, sosyal medyada görünen öylesine seçimler… Model algısı en ucuzu birinci öncelik oldu. Bu durum, global zincirlerin avantajlarından olmuştur.

Biz işimizi iyi yapmaya çalışıyoruz. Tecrübeli kadromuzla yol alıyoruz. İyi hizmeti ve kaliteli ürünü bizden satın alabilirler.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz